Avatar for golyandro
» posted to golyandro and academijiyan

Turkey: The big business of academic ghostwriting | DW | 25.02.2019 "In Turkey, many students are using ghostwriting services to write final papers and dissertations. DW takes a look at what has become a booming business." (by Deutsche Welle (www.dw.com)) https://www.dw.com/en/turkey-the-big-business-of-academic-ghostwriting/a-47667766

Comment

#kakademi

 ‎· golyandro 1
Comment

ALLAH BELASINI VERSIN HEPSININ! YAZANIN DA, YAZDIRANIN DA, BUNA GÖZ YUMANIN DA! Umarim en kisa sürede Türkiye Üniversiteleri dünya çapında ambargoya uğrar!

 ‎· selamovski 1
Comment

According to Gorkem Dogan, the chairman of Egitim Sen, a union for those working in education and academia, this significant rise in the number of ghostwritten dissertations has been caused solely by the uncontrolled increase in the number of private universities. Özel üniversiteler ile kalitemiz katlandı çok şükür.

 ‎· sosyalulas 1
Comment

@selamovski: zaten kısmen uygulanıyor. Saygın dergilere makale gönderirken location Turkey deyince kafalarda hemen soru işareti beliriyor. Peki bizim suçumuz ne ? Onlar da haklı. Bence sen de haklısın şarkısını hep birlikte söyleyelim en iyisi.

 ‎· sosyalulas
Comment

@sosyalulas: abi inan bana bu arada kaynayan herkes için içim yanıyor, ama bence bu işi biz kendi kendimize çözemiycez, illa ful fors dışardan bir dayatma,kural kaide gelecek. Yoksa tabii ki dileğim akademinin, hakedenlere dokunmadan tertemiz olmasi.

 ‎· selamovski 1
Comment

@selamovski: hangi sorunu kendimiz çözebiliyoruz ki? en basiti futbol. illa dışarıdan düzgün harcama yapamıyorsun sen diye ceza alıcak takım anca öyle toparlanıyor.

 ‎· sosyalulas 1
Comment

Bu mevzular o kadar canımı sıkıyor ki anlatamam. TR'ye dair en çok canımı sıkan konu bu. Akademide bunlar oluyorsa bu ülke nasıl düze çıkacak, kim önderlik edecek, kim örnek olacak. Lanet olsun.

 ‎· selamovski 1
Comment

@selamovski: düze çıkmıyacağız. Hatta yerimizde de saymayacağız. Daha kötü olacağız. Öte yandan diğer kurumlar neredeyse tamamen kapalı oldukları için, içinde yüzdükleri bok bizimki kadar göze batmıyor.

 ‎· sosyalulas 2
Comment

Öte yandan diğer kurumlar neredeyse tamamen kapalı oldukları için, içinde yüzdükleri bok bizimki kadar göze batmıyor. ‎· sosyalulas

 ‎· feliz peterson 3
Comment

bu mevzu bence legal yollarla ya da dıştan baskıyla çözülecek bişey değil. adı üstünde etik mesele. para verip yazdır, sonra iyice oku, çalış 2 hafta. komiteden geçebilirsin. yani bunu senin yazmadığını nasıl kanıtlayacaklar zaten? + dışardan ambargo filan gelse de buralar zaten dışarı ile iş yapma, uluslararası bilim üretme derdide insanlar değiller. yani akademik olmanın anlamı ya da tez neden yazılır, bunun değeri vs vs işte doğru düzgün cümle kuramadım ama bunların oturması lazım.

 ‎· feliz peterson 2
Comment

@felizkemal: abi benimki fevri bir isyan, ama cidden bu etiğin neden gerektiğini anlamamış, bilimi neden yaptığını bilmeyen akademi olmasın daha iyi. Mış gibi yapan akademi olmayan akademiden daha zararlı geliyor bana. Diğer kurumların çok daha rezil olduğundan adım gibi eminim. Üzüntüm bu kadar pisliğin içinde düzgün iş yapmaya çalışan idealist insanlar veya yeni başlayan temiz şahsiyetler için.

 ‎· selamovski
Comment

@selamovski: ya işte akademi dediğin şeyin çalışma şekli ülkenin geri kalanının çalışma şeklinden farklı değil. aynı yerden çıkmış, aynı insanlar. bunun da üzerine akademiklik öyle idealize edilecek bişey değil. insanların yaptığı bir meslek nihayetinde.

 ‎· feliz peterson 2
Comment

@felizkemal: abi öyle değilse bile idealize edilmesi gereken bir şey değil mi akademisyenlik?

 ‎· selamovski
Comment

Korkutmayın bizi o kadar ;_;

 ‎· bychemist 1
Comment

@selamovski: katiyyen deyil. Akademi disinda da icinde oldugu kadar acik fikirli, idealist, iyi insanlar var. Ya da akademi icinde de disardaki kadar hirsli, pis insanlar.

 ‎· feliz peterson 1
Comment

@felizkemal: belki de benim bakış açım yanlış

 ‎· selamovski
Comment

@selamovski: abi üç aşağı beş yukarı herhangi bir meslek grubunu aynı mantıkla kolayca yüceltebilirsin. uçak pilotları: bizi sağ salim uçuruyolar, düşürmüyorlar. doktorlar: bizi tedavi ediyorlar, hayatlarını buna adamışlar. öğretmenler: geleceğimizi, çocuklarımızı eğitiyorlar. belediye temizlik işçileri: uykularından ödün verip sokaklarımızı, çöplerimizi temizliyorlar. itfaiye erleri: hayatlarını tehlikeye atıp yangın söndürüp, insan kurtarıyolar. fırıncılar: sabahın köründe, sıcak fırın önünde ekmek yapıyolar... vs vs vs :S

 ‎· feliz peterson 1
Comment

@felizkemal: doğru söylüyorsun. Fakat bazı meslek gruplarının yücelikten öte sosyal anlamda öncülük rolleri var. Öğretmenler, akademisyenler buna örnek meslek dalları. Bunların temelde dürüst ve liyakatli olması gerektiği gibi bir ön kabul var bende. Bu beklentinin bir sonucu olarak özellikle bu meslek dallarındaki insanların etik konulardaki özensizliği ve hatta kötü niyetliliği beni şok ediyor. Seni hirsizdan, katilden korumasi gereken polisin, hırsız ve katil çıkması gibi bişi bu. Yoksa bir kutsiyet yükleme çabası değil.

 ‎· selamovski 1
Comment

@selamovski: idealize edilmesi gerekmiyor mu dedindi de yukarda ondan öyle yazdimdi.

 ‎· feliz peterson

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10