Avatar for otisaga

Bizim kuşak orta yaşa merdiven dayadı, hâlâ 'ben alkoliğim yhaa' tarzı alkolik takılan tanıdıklarım var. 'ben diyabetiğim yha' deyip baklavacıda takılmak gibi bir şey. (İslamda şeker tüketimi yasak olsaydı o da olurdu kesin)

Comment

Bu alkoliklerin ezici çoğunluğu 'uyuşturucu kullanmıyorum'cu. Literally uyuşturma etkisi olan drug kullanıyorlar, legal olduğu için, bir kültürü olduğu için belki de en ağır bağımlılık yapan druga yazılıyorlar ama rahatlar. Alkol illegal uyuşturucu olsa baliciyim yhaa, alkol zararlı bir uyuşturucu diye dolaşacaklar gibi geliyor

 ‎· otisaga 8
Comment

Bu arkadaşlar normalde temas ettikleri her konuyu öyle ya da böyle öğrenmeye gayet ediyorlar, buna karşın Alkolün zararları konusunda kontrollü cehalet denebilecek bir tutarlılık içindeler. ne içilir nasıl içilir konusunda ordinaryus; ne zararı var, nasıl zararı var, bağımlılığı nasıl dert oluyor konusunda ilkokul seviyesinde bilgililer. Vatdıfaklar içinde bu fenomenin özel bir yeri var

 ‎· otisaga 8
Comment

uzun zamandır görüşmediğim, doğru akıllı bilgili bir arkadaşla görüştüm bir zaman önce. Bildim bileli alkole yaslanan bir çocuktu, aynen devam ediyordu, tek bir farkla, ilk tanıdığımda gençti, şimdi değil. Genç gibi içiyor, genç gibi içme alışkanlığı ile hareket ediyor olduğu için görüşme bok gibi geçti. 'akıllı' olduğu için akıllıyım'ı da otomatiğe almış, alkolden yüzde 50 performans kaybı yaşadığı halde kesinlikle kıçını başını takip edemediği ayık kafayla zorlayacak bir konu tartışmaya başladı. Ama ne tartışma. Ne hatırlayabiliyor, ne hatırlatıldığında aklında tutabiliyor, ne de hatırlatıldığını hatırlıyor. Balık adamla tartışıyor gibisin. Bir gülüyorum, bir isildiyorum, bir üzülüyorum, bir kızıyorum, içim şişti konuşurken. Daha da görüşmek istiyordum, yav boşver alkoliği diye siktirettim. Ayıkken konuşmaya da çalışmadım, o da ayrı sorun oluyor (sürekli içenin ertesi günkü ayık hali hiper irite oluyor, ne desen ters geliyor, alkolizm vb dersen direkt defansa geçiyorlar. Falan)

 ‎· otisaga 16
Comment

Bu alkolikler içinde sigarayı bırakan, sigarayı bırakmam lazım diyen, bırakmaya uğraşan çok var, alkolü bırakmam lazım diyen 0. Alkolizmden anladıkları müptezellik seviyesinde dipsomana tekabül ediyor. Eğer gündüz içmemeyi başarırlarsa 'gerçek alkolik' olmadıklarına emin oluyorlar. Ortası yok. 'Bay alkolü takdimimdir' seviyesine bir anda ulaşıldığını falan sanıyorlar.

 ‎· otisaga 12
Comment

Bu 'akıllı' olanlara özgü probleminin daha kötüsü ortalamanın az üstü zeka sahibinde tavan yapıyor. Alkol herkesi içtiği oranda gerzekleștiriyor ya, hadi akıllılar işlevsel kalabildikleri için alkolizme kayıyorlar, bu sürekli gerzek işler yapıp kendine safi zarar takılan ortalamanın az üstü neyine alkolik oluyor, bilmiyorum. Bildiğim tek şey biraz içince ortalamanın altına geçip ortalama üstü makamından konuşmaları. Düşündükçe tüylerim diken diken oluyor.

 ‎· otisaga 9
Comment

İçmeyin demiyorum ama içmeyin. Hadi içtiniz biraz sağlık kısmına bakın şu kullandığınız drug ın rica ediyorum. Ethanol diye satılsaydı en azından bir gugullayıp bakardınız. Adı İçki, bira, şarap olunca peygamber vitesine alıyorsunuz.

 ‎· otisaga 10
Comment

ne güzel fiyd

 ‎· dummy 1
Comment

#duygularım

 ‎· feliz 3
Comment

ben bunu okumuştum ama neden layklamadığım hususunda bir şey hatırlamıyorum, tekrar okuyup çok dürüst davranmam gerektiğini düşünmüş bir orta yaş krizi geçirmiş olabilirim - biliyorsunuz orta yaş tarzını da paniklemeden ve sükunetle makyajlar

 ‎· aralık 3
Comment

@aralik: tekrar okuyunca ne düşündün?

 ‎· otisaga
Comment

geç görmüşüm, ne güzel yazmışsın, özellikle ertesi gün hiper-irritasyon olayını. dipsomani sevgilim vardı ve tahammülü gerçekten çok zordu. bir noktadan sonra o denetimin gitmesi, ertesi gün verilen sözler, aslında bir kadehten bir şey olmazlar ama o sınırı aştıktan sonra durmayan çeneleri, her şeyi bilirimcikleri, off seni okurken de, yazarken de içim şişti. 40 yaşına gelmiş hayatının denetimini yapamamış insanlar beni çok yoruyor, ve çok fazlalar.

 ‎· tarantula 4
Comment

@meliora: alkol anladığım ve bildiğim kadarıyla o denetimi yapma işini de epey zorlaştırıyor (ertesi günkü bedoluğun görünmez hasarlarından birisi) kızınca da bağımlıya (bir anlamda klinik durumu olan birisine) kızmış oluyorsun, o da çok rahatsız edici. başka bir durum daha var, 'alkolüm pismiş' yargısına geldiğinde (takvimsel anlamda çok zaman geçmese dahi) epey geç olabiliyor.

 ‎· otisaga
Comment

En yakın arkadaşımda alkole bağlı kalp yetmezliği çıktı. 10 senedir günde 10'ar bira içiyordu aşağı yukarı.

 ‎· Ayı 1
Comment

olayı vurduğun yer direk her alkol alanın alkolik olduğu tezindne yola çıkıyor. ama öyle mi bunun tıbbi verilerini falan bilmediğim için araştırmam lazım ama olmadığını düşünüyorum zira girdiğim buna ilişkin davalarda alkolik ve bağımlılığa ilişkin ölçüm ve raporlamalar yapılıyor. dolayısı ile "her içki içen alkolik ve bunu kabul etmiyor üstüne birde saçmalıyor offff" tarzı bana göre sadece kendi öznel çevrendeki 3-5 kişiden yola çıkarak yaptığın subjektif yorumu genel geçer bir tespit gibi ortaya koyma çaban garip geldi. ALKOLİKsİN DENY BU ALIŞIRSIN falan diyebilirsin ama beenim edindiğim fikir bu. kendimi zorlayarak okudum çünkü subjektif ön yargılardan geçilmiyor da devrimsel bir tespit gibi bir WOT ile bunu yazman -ki şaşırmamam gerekirdi zira eskiden en sevdiğim otis WOT ları bunlar- bana bu sefer garip geldi. ha içiyorum evet saçmalıyorum da valla içince zaman zaman e alkol alıyoru zaten doğasında var. ha saçmalıyorsan içme diyeceksen e alkol alıyorum abi? hem alkol alayım hem saçmalamayayaım diye düşünseydim ona göre bir çözüm bulurdum bence. katıldığım noktalar da var da onlara dikkat çekenler olmuş bir de ben yazmayacağım. ben de wot yaptım ama bana zorlama geldi dediğim gibi. ondan hep. yoksa dipsoman mıyım olm sldkfjsdlf iyi oldu öğrendik sayende sağol.

 ‎· yormayinbeni 2
Comment

@yormayinbeni " her alkol alanın alkolik olduğu tezindne yola çıkıyor."dan sonrasını okumadım ama, "hala .... tarzı alkolik takılan tanıdıklarım var" veya "bu alkoliklerin ezici çoğunluğu" diyerek girilmiş söze. layk ya da yorumla destek verenler de her alkoliğin ya da içenin böyle olduğunu söylememiş gördüğüm kadarıyla. bunu iddia etmen için ya alıngan ya da kötü niyetli olman lazım.

 ‎· kibirli ceviz 10
Comment

önyargılı ya da aptal da olabilir. ama makul olmadığın açık.

 ‎· kibirli ceviz 7
Comment

@yormayinbeni: her alkolik alan alkoliktir demiyorum yav, alkolik bir örneklem grubundan bahsediyorum, onlar özelinde konuşuyorum. Alkolizm nedir araştırmasını yapmak için bir frsat olacaksa bu fiyd sevinirim, bilinçli bir cahillik olduğunu düşünüyorum. ‘Her içki içen alkolik ve kabul etmiyor’ diye bir iddiam da yok, bu özeti çıkarmana sebep olan kısımları alıntılayabilir misin?

 ‎· otisaga 3
Comment

@yormayinbeni: yakın çevremde 3-5 eroinman olsa eroinmanların tekrar eden paternlerini anlatsam da garip gelir miydi? Alkolizm’in çok nadir görülen bir şey olduğuna dair bir yanılsama var, bilhassa alkolikler bu konuda hassasiyetleri sebebiyle ful yanılsama eğiliminde oluyorlar, görüşüm bu. Alkolik olup olmadığını bilmiyorum, olabilirsin de olmayabilirsin de, benim tanıdğım alkoliklerin ‘aslında alkolik olmadığı, benim abarttığım’ yargısına ulaşmansa pek makul değil

 ‎· otisaga 4
Comment

@yormayinbeni: alkol alan saçmalamasın gibi bir talebim olduğunu da sanmıyorum, bu çıkarıma neye göre ulaştığını da örnek alıntı ile izah edersen sevinirim. Wot ne bilmiyorum.

 ‎· otisaga 1
Comment

@otisaga: abi başında alkolik örneklem grubundan bahsedip sonra genele geçtiğini gördüm ben. İçenleri göyle akşam içenleri böyle gündüz içmeyenleri şöyle diye. Okumlama direk onu verdi. “Sen okumlayamadın” diyeceksen devamına yorum getirmeyeceğim de salt kendi örneklem grubunsa senin izlenimin ve ben tanımadığım için bilemiyorum ama yine de senin kendi adına onlara tanı koyabileceğini düşünmüyorum. Rahatsızlığın vardır uzaklaştırırsın o başka birşey onunla karışmasın. Wot (Wall of text)

 ‎· yormayinbeni 3
Comment

Alkolün yasal olmasından yollu bağımlılığının normal algılanması ama diğerleri yasak olduğu için anormal karşılanması ile ilgili tespitine benim yorumum yok hatta katılıyorum onu da ayıralım

 ‎· yormayinbeni 2
Comment

@yormayinbeni: spesifik bir gruptan bahsediyorum, özellikleri kendilerini normal/genel olarak tanımlamaları, bu grubun bir takım müşterek özelliklerini saydım, sonra bu iştiraktaki bir sabite ‘alkol konusundaki bilgisizliğe’ geldim (içmeyin demiyorum ama içmeyinli kısım) Burada mesele alkolizm değil, alkol hakkındaki genel bilgisizlik.

 ‎· otisaga
Comment

@otisaga: kk yazdığın şeyde saikin o olabilir ama okumlama onu vermedi diyorum ben de zaten. Alkol içenlere (kendi gördüğün çevrendeki tipler için diyoruz genele demedim dedin) kendin tanı koymuşsun orada işin rengi değişti bence. O küçük gruba da desen otomatikman genel geçer kabul ediyor ve öyle devam ediyorsun

 ‎· yormayinbeni
Comment

@yormayinbeni: onlara tanı koyup balıklıya sevk etmiyorum, alkolik olduklarını söylüyorum, kendilerine de söylediğim oluyor ama burada isim kimlik ifşa etmeden durumu anlatıyorum. Rahatsız olduğumdan ayrıca uzak durmam gerekenler var zaten, durumdan rahatsızlık için yapmam gereken durumu iletişime açmak

 ‎· otisaga
Comment

@yormayinbeni: içenlere koyduğum tanı da kendi kriterlerime göre konmuş değil (konuyu maalesef erkenden öğrenmek durumunda kaldım), bu konuyu tvitırda paylaştığımda bilgilendirici link de vermiştim, bulursam yollarım.

 ‎· otisaga
Comment

Evet ama benim yazıyla ilgili sorunum şu: O küçük gruba da desen otomatikman genel geçer kabul ediyor ve öyle devam ediyorsun. Şimdi bir nevi tekzip ettin ya da tam olarak saikini söylediğin için tamam niyetin saikin bu değil ama orada öyle görünüyor. Ben de onun için yazdım yoksa kendi öznel çevrende verdiğin tepkiler ve mesageler ile davranışların benim kendi adıma yaptığım eleştirinin konusu bile olamaz. Zira beni ilgilendirmez

 ‎· yormayinbeni
Comment

@yormayinbeni: küçük grup = tanıdığım alkolikler. Tanıdığım alkolikler genel alkoliklerden ayrıksı değiller madde ile ilişkileri konusunda (çünkü deterministik sayılabilecek bazı etkileri var) bunların genel geçerliği bu etkilerin genel geçerliliği ile uyumlu

 ‎· otisaga
Comment

@otisaga: yapma abi atma link eğitimini almadan ben kimseye dipsoman alkolik diyemem bu tanı değil yafta veya sıfat ilave etmek olur ki hakarete bile tck anlamında girebilir. En basitinden de saygısızlıktır. Zira tanı, tanımı itibariyle doktorlar tarafından koyulan eğitim gerektiren bir işlemdir.

 ‎· yormayinbeni
Comment

@yormayinbeni: orada neyin öyle göründüğünü de tam anlamadım, alkolikler hakkında alkolik olduklarını düşündüğüm mü görünüyor? Alkolikleri yanlış tanımladığımı tespit edemiyorsak saptamanın genel alkoliklerle uyumsuz kısımlarını dile getirmen gerekmez mi?

 ‎· otisaga 1
Comment

@yormayinbeni: eğitimi roket mühendisliği değil, belli başlı kriterler var, onları gözlemleyebiliyorsan ve uyuyorsa alkolik diyebiliyorsun. O tanının nasıl konduğunu bilmeden ‘bence koyulmamalı’ya girilemez. Koyduğum tanının yasal bir bağlayıcılığı da yoksa ‘hak olması/olmaması’ irrelevant

 ‎· otisaga
Comment

@otisaga: sence alkolikler. Alkolik olduklarına ilişkin klinik bulgu yok. Tanıyı koyan sensin. Bildiğim kadarıyla buna dair eğitimin yok. Etrafında “senin” beğenmediğin şekilde ot içenlere müptezeller mi diyorsun?

 ‎· yormayinbeni
Comment

@otisaga: sen alkolik diyince öyle mi kabul ediliyor o kriterleri bildiğin için? Cevap hayır. Sence öyle sadece

 ‎· yormayinbeni
Comment

@yormayinbeni: birisine alkolik diye hakaret etmen için doğrudan hitap etmen gerekiyor, benim paylaşımımda böyle bir spesifikleştirilmiş kişi yok. Alkolik olduğunu düşünmen de hakarete girmez, giriyorsa saçma (hakaret suçu diye bir şey olması ayrıca saçma) madde bağımlılığının yasal bağlayıcılığı olmayan anonim tespitinin ne gibi bir saygısızlık içerdiğini anlamadım

 ‎· otisaga 1
Comment

@otisaga: tamam hak değil ama ilk başta eleştirdiğim noktaya düşüyor tespitin genel geçer değil sübjektif ve sen bunu öznel bir gruba ithaf ettiğini söylesen de 2 yorum üstte olduğu gibi genel geçermiş gibi genele tahakkümle konuşarak anlatıyorsun. İşte orada durman gerekiyor. Üzgünüm. Zira none of your business

 ‎· yormayinbeni
Comment

@otisaga: hakaret ettin demedim irrellevant

 ‎· yormayinbeni
Comment

@yormayinbeni: dediğim gibi, yasal tanı koymuyorsan zaten hiçbir şekilde bağlayıcılığı olmuyor. Şüphe payı bırakmak için ben bir lüzum görmüyorum (informal alkolizm tanısını koymak o kadar titizlenme gerektiren bir şey değil) yani bence öyle olduğu sence öyle, bu örnekte bencenin ne olduğunu bilmiyor olduğundan suyunun suyu bir itiraz oluyor (sence öyle olması yargıya temas dahi etmiyor manasında)

 ‎· otisaga
Comment

@otisaga: sen tanı koyamazsın abi. üzgünüm. koyduğun şey tanı değil yafta. neden ısrar ediyorsun anlamıyorum

 ‎· yormayinbeni
Comment

tartışmanıza gireceğim ama uzman değilsen birine alkolik demek hakaret olabilir bence (hakaret suçu değil), deli demek gibi düşün.

 ‎· serdar,ben 1
Comment

" (onformal alkolizm tanısını koymak o kadar titizlenme gerektiren bir şey değil) " nası değil abi gelen geçen tanı koyamaz. ot içenlere de müptezel falan diyelim. ya da junkie ler? kendi kendime sıfat ekledim tanı da koyayım bilmiyorum ne koyacağımı da bakmadım linklere. bakıp öğrenip koyarım. bu mudur? tıp eğitimini küçük görmen enteresan.

 ‎· yormayinbeni
Comment

@yormayinbeni: alkolizmin nesnel bir tespiti yok zaten, nesnellik iddiası ehliyetle yasal bağlamda sınırlı (o da makul şüpheye yer kalmayacak şekilde işleme alma lüzumuyla sınırlı) tespitimin subjektif olduğu iddiası nesnellik seviyesini denetleyemeyen bir merciden geliyor bu spesifik örnekte, haliyle dikkate almak zor. Tahakkümü yaratan benim yargım değil (beni bağlıyor) yargının isabetliliği olabilir. Yanlışsa it is not even a matter of it not being my business, it is not accurate. Doğruysa it will touch some nerves and that will be the nerve owner’s business

 ‎· otisaga 1
Comment

@serdarben: alkolizm spesifik bir tanım, deli halk deyişi. Birisinin ocd olduğunu düşündüğünü söylemekle deli olduğunu söylemek arasındaki fark gibi

 ‎· otisaga 2
Comment

"tespitimin subjektif olduğu iddiası nesnellik seviyesini denetleyemeyen bir merciden geliyor bu spesifik örnekte, haliyle dikkate almak zor. Tahakkümü yaratan benim yargım değil (beni bağlıyor) yargının isabetliliği olabilir. " subjektif kendi yargın ama sen genele vuruyorsun ben de ona yanlış diyorum. nesnellik seviyesini denetlemek için yine senin onu kabul etmen lazım sana göre? o zaman tartışacağımız birşey kalmıyor. sen internetten oku linklere bak ve tanını koy. adeta doktorculuk oynuyorsun otis üzgünüm. benim için end of conversation. söylediklerimi yeterince açıkladığımı düşünüyorum. sen tanı koyamazsın. üzgünüm.

 ‎· yormayinbeni
Comment

Alkoliklik baya yaygin hastalik benim gozumde, bir suru arkadasim var burada boyle. alkolik diyince inkar da etmiyorlar. sadece haftasonu cikip 2 bira icip evine donen insana alkolik demiyorum ama denebilir mi alkoliklik nasil birseye denk geliyor emin degilim.

 ‎· nmcy 4
Comment

@yormayinbeni: informal olduğu için değil, alıntıya dikkat çekerim. Gelen geçen informal alkolik tanısı koysa da bağlayıcılığı olmaz. Bundan dolayı alanını ihlal etmiyorsa (örn. zorla içmesine engel olmuyorsa) informal tanının varlığını problematize edecek mesnetimiz kalmaz.

 ‎· otisaga 1
Comment

@yormayinbeni: ot içenlere ‘müptezel’ değil thc bağımlısı denebilir, ondan da epey var tanıdığım. Alkolden sağlık ve psikolojik etkiler açısından epey farklı.

 ‎· otisaga
Comment

@otisaga: ama ettin az önce. :) neyse otis dilekçe yetiştirmem lazım çıkıcam çünkü. Uunutmazsam yazlığa geçince akşam devam ederim. teşekkür ederim cevapların için. EDİT onlara da tanı koyamazsın ama koymadın birşey (THC)bağımlısı dedin alkolikle farklı dikkat edersen :) alkol bağımlısı de misal alkolik deme. zira dediğim gibi tanı koyamazsın

 ‎· yormayinbeni
Comment

@yormayinbeni: tıp eğitimi bu tür konularda tespitin doğru gözlem imkanına sahipsen güç olduğu bir eğitim türü değil, doktorun alkolizmi tespiti anamnezden sekerse somut delil bulma işi. Tıbbın asıl önemli olduğu kısım tedavi, tespit değil.

 ‎· otisaga
Comment

@otisaga: ya abicim deliyi kaldır şizofren koy yerine, mantığı değişmeyecek ki itirazımın.

 ‎· serdar,ben
Comment

@otisaga: alınma ama bence her işi o işi bilen eğitimini alanların yapması daha sağlıklı. sonucu ülkemizdeki gibi oluyor abi. senin söylediğin ancak söz olur tanı değil. neden ısrar ediyorsun bilmiyorum. valla gidicem (gittim)

 ‎· yormayinbeni
Comment

@yormayinbeni: subjektif kendi yargım kısmını anlamadım, yargım subjektif demedim, resmi değil dedim. Objektif olma kriteri de zaten sati resmiyet bu örnekte, nesnel kesinlikle bilmek mümkün değil (bilinçle ilgili)

 ‎· otisaga
Comment

@otisaga: gerek yok ki zaten bilmene. ya da benim bilmeme non of our business abi. niye bilmemiz gereksin. (gidemedi)

 ‎· yormayinbeni
Comment

@otisaga şuna bi bak seninle ilgili slkfdjskf https://mokum.place/nmcy/2020431

 ‎· yormayinbeni
Comment

@yormayinbeni: nesnellik seviyesi hakkında pozisyon itibarıyle herhangi bir denetleme durumun yok, eylemin kendisini ‘yanlış olabileceği’ varsayımı ile etik olarak yanlış buluyorsun, ben etik bir sorun göremiyorum (gerekçelerimi izah ettim) tartışacağımız bir şey aslen yok, itirazın benim yetkinliğimle alakalı görünüyor, yetkimle değil. Yetkinliğin de ölçütünü yapamıyorsun (gözlemlerken gözlemlemedin), alkolizm tanısının konması hakkında bilgin yok (alkol tükettiği halde bu çerçeveyi bilmeyenler iddiama destek oluyor), internette yazan bilgiler internette yazdığı için yanlış olmak zorunda değil, resmi yerleşik tanımlar da internette var (hatta insanların kendi kendilerine tanı koymalarına yardımcı olan resmi siteler de var)

 ‎· otisaga
Comment

@yormayinbeni: haliyle doktorculuk oynama gibi bir durumum da yok (resmi tanı koymuyorum, tedavi önermiyorum, reçete yazmıyorum) ay velkam dı end of konvırzeyşın ez it iz ripiyting itself

 ‎· otisaga
Comment

@yormayinbeni: neyi ettim? Alkolik eski bir isim, ethanol bağımlısı da denebilir, daha doğru bulacaksan o şekilde güncelleyelim bu kullanımı. Ben alkolik ile ethanol bağımlısı arasında bir fark olduğunu sanmıyorum

 ‎· otisaga 1
Comment

@serdarben: e şizofren de karşındaki kişinin sağlığı ile alakalı düşüncen, hakaret olabilmesi için üzerinde bir iradi kontrolü olması gerekmez mi?

 ‎· otisaga
Comment

@otisaga: internette yazan bilgiler internette yazdığı için doğru değil. bu yüzden öncelikle yanlışlığının değil doğruluğunun ispatlanması gerekir ki okuyunca phd vermediklerine göre her halükarda genel bir alkolik tanısı koyulamaz zira tanı koyabilecek kişi doktordur. kendi adına kendi yetkinliğinle (ki bence kendi adına varacağın sonuçlarda ytkinliğe bile ihtiyacın yok zira ekdnin için bu) karşındaki kişiye (alkolik la bu dur off) diyebilirsin ben bunu sorun etmiyorum. sorunum başna da belirttiğim aslında kendin için koyduğunu söylediğin bu yargıyı genele mal ederek olayı anlatmış olman. sonradan saikinin bu olmadığını söylemiş olsan da benim itiraz ettiğm şey bu. sonrası ise tanıyı koyabileceğine ilişkin yetkinlik hususuna döndü ki evet etik olarak aslen bir tartışma. ama sen internetten okuyup yapabilirim diyorsun ven de hayır eğitimin yok tanı koyamazsın diyorum bu konuda anlaşamadık ve bence anlaşmak zorunda da değiliz sen kendi derdini anlattın ben de anlattım. bana göre devam edemiyoruz abi. :) EDIT: kendi kendilerine tanı koymasını sağlayan siteler kişileri alkolü bırakmaları için teşvikk eden siteler ve dikkat et kendi kendisine koyuyor 2.3. kişi koymuyor. bizim olayımızdan çok farklı. dolayısı ile IRRELEVANT NOT: linke bak linke üstteki :)

 ‎· yormayinbeni
Comment

@otisaga: dahası OPde bahsettiğim herkese alkolik tanısını bir tek ben koymuyorum, kendileri de bu iddiayı destekliyorlar (ben alkoliğim yha kısmı) ben onaylıyorum. Bazılarıysa (alkoliğim diyenlerle aynı tür olmalarına rağmen) reddediyor, bilmeden reddettiklerini, bilmemeyi adeta tercih ettiklerini, bu konuda ayıkken aşırı hassas olduklarını söylüyorum. Bunu ben inkar mı ediyorum diye önden preempt etmenin de bu inkar psikolojisine dahil olabileceğini hatırlatmak isterim

 ‎· otisaga 1
Comment

@yormayinbeni: internette yazan bilgiler internette yazdığı için yanlış da değil. Dikkatini çekmek istiyorum, elinde sadece internetten kaynak verilmesi bilgisi var, bu şüphe etmeye değil sahihliği konusunda itiraz etmeye yetiyor. Aynı gözlem eksikliğinin yargı aleyhine işletilmesi durum diğer yargı etkenlerinin değerlendirilmesinde de var (bilmiyorsun ama tıp eğitimi geneliyle hizalayıp çok zor olması gerektiğini varsayıyorsun)

 ‎· otisaga
Comment

@otisaga: varsayamam çünkü bilmiyorum. tıp eğitimim yok. varsayımla çıkacağım sonuç da ancak varsayım olabilir zaten. bir yargı tanı veya benzeri birşey olamaz. ben de onu diyorum zaten seninki içinde

 ‎· yormayinbeni
Comment

@yormayinbeni: diğer mesele doğruluğunun ispatlanmasının mümkün olmadığı bir konuda ispatlamanın imkansızlığını tespitin yanlışlığının ispatı olarak sabitlemiş olman. Buna resmi tanı koyma yetkisiyle, isabetli tanı koyabilme yetkinliğini eşitlemeni de eklemek gerekiyor

 ‎· otisaga
Comment

internettekiler içinde neden wikipedia bir makale de geçerli bir kaynak olarak gösterilemezse tam olarak o nedenle direkt esas alınamaz.

 ‎· yormayinbeni
Comment

@yormayinbeni: benim koyduğum tanının gittiği yer bu örnekte şahsa karşı kendi hareketlerimi düzenlemek, duruma karşı meseleyi iletişime açmak. Burada doktor yetkisi gerektiren bir durum yok, bahsinin açılmasını da ‘yanılıyor olmama’ yatırım ile de izah edebileceğimizi düşünüyorum.

 ‎· otisaga
Comment

@otisaga: ahhaha abi bir şeyin öncelikle doğruluğunun kabul edilmesi gerekir ki yanlışlığını ispat edebilesin. çünkü yazılanın doğruluk payı vardır. zeten onun doğru olmadığını ortaya çıkartırsan yanlış olduğu görülür. bir verinin de akademik bilimsel farketmez ortaya çıktığında sağlamasını yaparak doğru olduğunu ispatlarsın. ispatlayamıyorsan zaten yanlıştır.

 ‎· yormayinbeni
Comment

"benim koyduğum tanının gittiği yer bu örnekte şahsa karşı kendi hareketlerimi düzenlemek, duruma karşı meseleyi iletişime açmak. Burada doktor yetkisi gerektiren bir durum yok, bahsinin açılmasını da ‘yanılıyor olmama’ yatırım ile de izah edebileceğimizi düşünüyorum. " bu tanı değil ki. öznel bir yargı. yani "kanı" bununla zaten bir sorunum yok benim.

 ‎· yormayinbeni
Comment

@yormayinbeni: kendim için koyduğum hangi yargıyı genele mal ettiğimi anlamadım, örneklemeni rica ediyorum. her alkol içen alkoliktir idi ilk iddian, bu noktadan geri adım attıysan da dile getirmedin.

 ‎· otisaga
Comment

@yormayinbeni: ben internette okuyup yapılabilecek bir şey olduğunu biliyorum, sen bilemiyor olmam gerektiğini, bilmediğin konuda, iddia ediyorsun

 ‎· otisaga
Comment

@yormayinbeni: kendi kendine tanı koyma sitelerinde 3. Kişilerin görüşlerinin sorulduğu kısımlar da var, tanıyı koyarken gözleme imkan veren pozisyonu hususi belirttim.tahmini olarak yanılıyor olmam gerektiğini iddia ediyor gibi görünüyorsun

 ‎· otisaga
Comment

@otisaga: üstte yazdığım: @otisaga: kk yazdığın şeyde saikin o olabilir ama okumlama onu vermedi diyorum ben de zaten. Alkol içenlere (kendi gördüğün çevrendeki tipler için diyoruz genele demedim dedin) kendin tanı koymuşsun orada işin rengi değişti bence. O küçük gruba da desen otomatikman genel geçer kabul ediyor ve öyle devam ediyorsun yazıda" bu

 ‎· yormayinbeni
Comment

@yormayinbeni: link açılmıyor

 ‎· otisaga
Comment

@otisaga: sen 3 kişi ile internetten yazıları okuyup alkoliklere alkolik tanısı koyabilecek bir klinik açabilir misin? burada ya da orada. ya da bu ne kadar geçerli olur? NoT: lindekini ben paylaşıcam şimdi NMCY yapmış sanırsam kendi fiğdimden khome dan koyacağım

 ‎· yormayinbeni
Comment

@yormayinbeni: varsayamayacağın bir konuda itiraz getirdiğini söylüyorum zaten. Tıp eğitimi olmadan isabetli alkolizm tanısı konamaz iddiası da o bilgi eksikliğine rağmen yapılıyor (yani varsayıyor görünüyorsun) bu noktada yine resmi tanı ile informal tanıyı conflate ediyor görünüyorsun, bu ayrıma dair bir yorum getirmen gerekiyor. Karşı sav üretmen gereken nokta bu

 ‎· otisaga
Comment

açılmayan linki paylaştım ben https://mokum.place/home/2020695

 ‎· yormayinbeni
Comment

@yormayinbeni: wikipediayı kaynak gösteren kişi varolan bilgiyi sabitlemek için değil mevcut bilgi silsilesini ek koymak için hakemli makaleye link verir, wiki mutlaka yanlış olacağından değil. Yanlış olabilirse mutlaka yanlış olması lazım iddiası buradaki epistemik yanlış

 ‎· otisaga
Comment

" Tıp eğitimi olmadan isabetli alkolizm tanısı konamaz" " Karşı sav üretmen gereken nokta bu " buna karşı sav getirmeme gerek yok abi bence. isabetli alkolizm tanısı konulabilmesi için ne gereklidir ? kimler bu tanıyı legit olarak koyabilir sorusunun cevabı zaten sorduğun şeyi özetliyor bence

 ‎· yormayinbeni
Comment

@otisaga:yanlış olabilirse mutlaka yanlış olması lazım iddiasında değilim. doğruluğunun ispatlanması gerekir aksi halde yanlıştır diyorum.

 ‎· yormayinbeni
Comment

@yormayinbeni: bir şeyin doğruluğunun şu şu şartları sağlamadan kabul edilemeyeceği yargısının da doğruluğunun kabul edilmesi gerekiyor. Bu konuda senin iddian isabetli bir tanı koymayla resmi tanı koymayı aynı bilişsel perspektife indirgiyor. İspatlanamayan yargılar yanlış değildir, ispatsızdır. İspatın türü de yargının türüne göre değişir. Bazı yargıları ispatlayamadığından ispatlayamazsın (örneğin kendi çevremdeki alkoliklerin gerçekten alkolik olduğunu ispatlamama engel olan durum anonimite ve gözlemimi denetleyebilecek bi merci olmaması, ispat kabulünün mümkün olmaması)

 ‎· otisaga
Comment

ispatlanamayan yargı ise subjektifdir kişiye özeldir abi. senin fikrindir sadece. saygı duyarım ama kabul etmek zorunda değilim

 ‎· yormayinbeni
Comment

@yormayinbeni: tanı değil ki dediğin de zaten tanı olmak iddiasında değil, tanıya yardımcı olabilir. Örneğin alkoliksen, bu sebepten savunmaya yatırım yapma eğilimine girdiysen, değerlendirmen için bir ipucu olur. Buradan değerlendirmen gerekmez, kendi başına değerlendirirken de işine yarayabilir, profesyonelle de

 ‎· otisaga
Comment

@otisaga: sen kendin tanı olduğunu ve koyabileceğini söyledin. ben bunu hiç iddia etmedim. ben sadece olamayacağını söyledim. şu son dediğin zaten benim dediğim şey

 ‎· yormayinbeni
Comment

otis öldüm öldüm işim var abi gidiyorum ben ahha akşam içerken sana foto atıcam 0 / (arkamdan alkolik deme zaa)

 ‎· yormayinbeni
Comment

@yormayinbeni: okumlamanın onu vermemesi hakkındaki temellendirmen de makul görünmedi diyorum ben de. Tekrara giriyorum: benim alkol içmek mecburiyetinde olan alkolik tanısı koyduğum çevrem alkolik tanısının maddi tutarlılıklarına emsal teşkil eder, genele yayılmasının sebebi alkol denen maddenin insan denen biyolojide deterministik etkiler göstermesi, benim kendi çevremdeki alkoliği genele çekebilme yeteneğim değil

 ‎· otisaga
Comment

@yormayinbeni: tıp eğitimi olmadan isabetli alkolizm tanısı konabilir, bunun yanlışlığını ispatlayabilmenin yolu da gayet basit, tıp eğitiminin kaynak metinlerine gider denetlemesini yaparsın. Benim de tavsiyem bu zaten, bu fiyd buna vesile olursa sevinirim. Kimler bu tanıyı yasal olarak koyabilirle, legit tanıyı koymak için gereken şartlar aynı olmak zorunda değil. Legit-legal farkı hakkında bu kadar uzayan bir iletişimde hala bir şey söylemediğini hatırlatmak isterim

 ‎· otisaga 3
Comment

@yormayinbeni: doğruluğu ispatlanamayan şeyler yanlış değildir, doğruluğu ispatlanmamıştır. İspatı da yapılamadığına göre, yapılabilse de sana yapılması gerekmediğinden, genel yayma’dan yana yaptığın kritiğe de ulaşılamadığından tekrarlara girmeye devam ediyoruz

 ‎· otisaga 1
Comment

@yormayinbeni: ispatlanAmayan yargı subjektif değildir, kişiye özel olması yargının hakikate temasını otomatikman ‘yanlış’ yapmaz. Epistemik olarak böyle bir çerçeve kuramayız. Mevcut örnekte bağlam belli: gözlemleyen benim, gözlem grubum anonim, denetçi de uzakta. Teknik olarak ispatlanamıyor, ispatlanamıyor olması yanlış olmasını gerektirmiyor

 ‎· otisaga
Comment

@yormayinbeni: tanımadığım için alkolik demiyorum ama tahmin etmem gerekseydi bu iletişimde işaretleiği irrasyoneliklerle kol kola giden savunmacı hassasiyet alkolizmle alakalı bir soruna işaret ediyor derdim (şahsen senin sorunun olması gerekmiyor).

 ‎· otisaga
Comment

Linki şimdi gördüm: görselden haberim var, şöhret zor : )

 ‎· otisaga
Comment

@aluminyumfolyo: bu arada şunu da söylemiş olayım yeni gördüm çünkü: eleştirimi dile getirdiğimden dolayı önyargılı alıngan aptal kötü niyetli olduğumu ancak makul olamadığımı iddia eden folyo hanım teşekkür ederim. Aptalı önyargılıyı alınganı bilmem de kötü niyetlinin kim olduğu yorumlarınızdan çok açık belli. Teşekkür ederim. Bu vesile ile kusmuş oldunuz bari.

 ‎· yormayinbeni 1
Comment

@otisaga: teşekkür ederim cevapların için bro. Cidden çalışmam lazım dediğim gibi akşam şayet yazılacak birşey kalmışsa yazarım. Kolay gelsin o/

 ‎· yormayinbeni 1
Comment

@yormayinbeni: bilmukabele

 ‎· otisaga 1
Comment

@nmcy: haftasonu 2 bira içene alkolik denmiyor, genellikle ölçütler sık içmenin dışında içme eylemine eşlik eden hareketler, çevreye yansıma biçimi (insanlar kendilerini samimi olarak değerlendirmekte zorlanıyorlar bağımlılıklar söz konusu oldu mu, stigmadan kurtarma zorunluluğu bununla da alakalı). Haftada 2 bira, bildiğim kadarıyla 1 biradan daha kötü, 1 0 biradan. Yani alkolizmden bağımsız olarak (ki paylaşımın bir istikameti de buydu) bu da önemli, alkol epey sağlıksız bir madde. Bugün keşfedilseydi (meth vb gibi) savunan bulmak zor olurdu.

 ‎· otisaga 2
Comment

"Haftada 2 bira, bildiğim kadarıyla 1 biradan daha kötü, 1 0 biradan. Yani alkolizmden bağımsız olarak (ki paylaşımın bir istikameti de buydu) bu da önemli, alkol epey sağlıksız bir madde" ölçülü bir şekilde alkollü içki tüketmenin kimsenin hayatında hiçbir yapıcı etkisi olamazmış gibi konuşuyorsun abi, bonzai başlığına dosis facit venenum yazabilecek bilgelikte biri olarak bu alkol püritanlığına şaşıyorum doğrusu.

 ‎· nasti 6
Comment

atamız da ısrarla alkol içerdi, şimdi yaşıyor olsa ve kanka olsan, atamızla da mı muhabbeti kesecektin? :/

 ‎· feraye 1
Comment

oooo @ferayebend panpa gelmiş. https://c8.alamy.com/comp/J0TAHF/elegant-man-opening-a-bottle-of-champagne-J0TAHF.jpg

 ‎· kunthar
Comment

alkolizm seviyelerinde belirtilen birim icki miktariyla milletin alkolik anlayisi arasinda bayagi fark var ya. bir de sadece hard liquor icenlerin alkolik olabilecegini falan dusunuyor cogu kisi.

 ‎· uoʞɐɯɹɐɥd 3
Comment

@nastybum: alkolün olumlu etkisi oluyordur eminim (network, hayatı yaşamaya kılan bir aktiviteye sahip olmak vb), sağlık bağlamında konuşuyorum, olumlu bir etkisi yok çünkü düz sağlıksız. Regüle edilebilen bonzai (sentetik kanabinoidler) için de alkoldeki gibi bulgular olsa (örneğin karsinojen etkisi olsa) ona da doz belirleyici olur demezdim. İlgili bkz’ım https://nutritionfacts.org/video/is-it-better-to-drink-little-alcohol-than-none-at-all/

 ‎· otisaga
Comment

@ferayebend: içki masasında çok içiyorsun diyeni sen biraz gez fizana kadar uzan diye sürdüğünden istemezdim sanırım

 ‎· otisaga 1
Comment

otis: ben bana sorunu yeni farkettim-aylar sonra, 4 ay sanırım, nedeni menşınlarımı kontrol etmemem-edeceğim-, buraya dönüp farketmemin nedeni de favlamak içindi aklıma gelmişken, konu nasılsa her zamanın konusu, benim cevabımı da azıcık ertelersek pek güzel olacak, döneceğim

 ‎· aralık 2
Comment

@aralik: beklerim

 ‎· otisaga 1
Comment

(fiidin altındaki yorumların tamamını okudum.) İlk yazdığım yorum haybeye değildi, orta yaşın kendisini sükunetle, bir paniğe mahal vermeden makyajladığı, yani öyle bir kisveye büründüğü. Bunun alkol ile olan bağla ilişkisi var. Alkole meyyal hatta düşkün birinin -ayıkken- bütün bu yazılanları çok net kavrayacağına nerdeyse eminim. Nedeni alkol ile ilişkisinde -genellikle- başkalarını sürekli daha fazla, gittikçe daha da fazla varsayması ya da o kadar çok varsaydığından artık onlara karşı bir şey yapılması gerektiğini düşünerek çeşitli eylemliliklere girişmesidir. Bunun biçimleri değil konumuz, geçiyorum. Alkolik diye tanımlayabileceğimiz kişilerin bunu kabul etmeleri ya da etmemeleri durumları onlar açısından kendilerini bir süreç içinde değişkenlik gösterdikleri hissiyatlarına göre değişiyor; yani bu çok fazla alkole yaslanan kişiler ya belirli bir aralık içinde ya da bir an içinde kendilerini tanımlamayı tercih edebilirler, karşılarındakinin onları nasıl bir süreçte izleyebildikleriyle bağlantılı olarak. Oldukça sofistike bir durum gibi bahsediyorum ama evet, kişi kendisinin alkole olan bağımlılığının ne kadar farkındaysa -reddetse, kabul etmez görünse bile- o kadar sofistike. Daha akıllı olanlar ve belli bir kesim bu durumu ya böyle farkındalıklarını makyajlayarak yaşar ya da herkesle birlikte yaşar. Herkesle birlikte yaşarken de tanıdan ziyade tanımlanmalarının belli bir reputasyon yarattığı durumlar dışında bunu görünmez kılmanın yolları vardır, bunları da geçiyorum ( mesela gizli içiciliğin her yerde türlü halleri var). Deleuze’un artık popüler olan bir yorumu var, ‘son kadeh her zaman sondan bir önceki kadehtir’ gibi, bir son kadeh vardır çünkü sonraki kadehlerin ilkinden önceki olma şerefine sahiptir o. Burada gizil olan şey, ortam ve süreç meselesidir. Bunlara uyum sağlayanlarla içki içmek ister alkolü arzulayan kişi. Aksi halde kendine göre bu sürecin belli noktalarında bu akışa kapılamayacak olanlarla ilgili bir tavır sergilemesi gerekir, doğal olandır bu, hepimiz bizi her trigger eden şeyde, toz parçası bile olsa, tavır sergileriz. Onunki kendi halini hep askıya alan bir tavır olacaktır, kendi hali: sağlığının boka sarması. Bunun konuşulmadığı durumlar değil, aksine konuşulabileceği durumları yaratmamak için, konuşulabildiği durumlarda kendini makyajlamak için herşeyi yapar, sizi kaybetmek istemiyorsa sizi son kadehinden sonraya, ilk kadehinden önceye saklamak için herşeyi yapar. Benim orta yaş makyajı dediğimle bunun ilgisi var elbette ama benim dediğim bunun kurnazlığının daha yaygınlaştırılmış halde yaşanan versiyonu, savunma da diyemeyeceğim bir olgunlukla herşeyi göğüsleyebiliyor gibi davranma ama göğüsleyemediğinde de bunun karşındakine anlatılabilecek her yolunu işe koşma, yeter ki paniklemeden herşeyi idame ettirme hali. Çünkü evet, otis’in dediği gibi: ‘ispatlanamayan yargılar yanlış değildir, ispatsızdır.’ ispat edilmesi gerekmez, hatta bazen neredeyse bütün tanıkların huzurunda, cadıların yakılmadığı bir dünya hayaline herkesin katılması beklenen bir anda, artık değiştirilemeyecek olanın telafileri denenir.- ben de bir alkol bağımlısının bakış açısıyla empati kurarak yazmaya çalıştım, çok bilmediğim bir şey de değil- edit: gerçekten uzun yazmak en son yapacağım şey olsun diye başlamıştım

 ‎· aralık 2
Comment

@aralik: ya diğer konuya bağlayacağım gibi olacak ama pc başında olmasan bu yorumu imkanı yok okuyamazdım. çoğunlukla da pc başında değilim, ipad her şeye yetişiyor normalde. mokum hariç. o boklama işini aradan çıkarayım önce dedim : )

 ‎· otisaga
Comment

@otisaga: ne zaman nerden okursan oku, ben de beklerim:)

 ‎· aralık 1
Comment

@aralik: genel olarak alkolün bir tür özsavunma aracı (bahanesi) haline gelmesinden bahsediyorsun olarak anladım (arasına giremediğimden hakkıyla anladığımdan emin olamıyorum) benim görebildiğim (eğer bahsettiysen ikor pls) özsavunma aracına dönmesinin sebebi alkolün kendi yarattığı döngü ile alakalı. sigara yoksunluğundakine benzer bir dinamik var. eksikliği sebebiyle oluşan hassasiyet, agresyon, kapalılık vb ın çözümüne dönüşüyor alkol de. yani 'biraz içeyim de rahatlayayım' sürecinin başındaki rahatsızlıktan, ruhsal dengesizlikten *büyük oranda* sorumlu. kendini görünmez kılıyor, çünkü alkolün yarattığı yoksunluk krizi, sempotomlarına tuhaf tuhaf 'sonuç'a sayılmış isimler verilmiş ('akşamdan kalmalık' vb). eroin kullanan birisinin yoksunluğuna 'enjektör artığı', 'dün gece çok basmışım, o son iğneyi yapmayacaktık' deyip aşması gibi saçma bir şey, ama kolektif cehaletin kutsandığı alkol kültüründe norm bu

 ‎· otisaga
Comment

@otisaga: evet ve hayır, evet o kapalılık döngüsüne sığınmakla sonuçlanan bir özsavunmadan bahsediyorum ama hayır o kadar basit bir savunmadan bahsetmiyorum, cehaletin kutsanması değil, aksine bunun farkındalığını taşıyan grubun incelikle bu durumu sürdürmesinden bahsediyorum, senin mesela alkolik teşhisine bile önceden hazırlıklı oluşun sürecinden bahsediyorum, bu sigaranınki kadar kolay bir şey değil, kolay olmamasının nedeni de sigaranın yaygın bir kabulüyle ilgili değil, senin alkolün farklı ortamlarının olabileceğiyle ve buna senin/kimin ne kadar hazır olabileceğiyle ilgili durumların alkol bağımlısı tarafından ne kadar ölçülebildiğiyle alakalı. Sigara tiryakisi sana en fazla 'rahatsız oluyor musun?' diye sorar, rahatsız olabileceğin şeyin duman olduğu konusunda bir sözleşme varmış gibi, kendini hesaba katmaz aslında. Alkol bağımlısı sana genellikle bunu sormaz, rahatsız olacağın şeyi örtbas etmek ister ya da doğuracağı sonuçları ertelemek için davranır. Senin bahsettiğin o biraz daha bilgili grubun alkol bağımlılığı en kurnaz olanı, onlar sana ancak senin rahatsızlığını sorar(kendilerinin nedeni olduğu bir rahatsızlığı ima etmezcesine), kendilerinin sana rahatsızlık verip vermediğini soruyorlarsa orada onlara dair düşünülmesi gereken bir durum vardır. Kendilerini durduk yere konu yapmayacaklarından -alkolle direkt bağlantıları kurulmasın diye- genellikle başkalarıyla başka vesilelerle bu konuyu sürdürürler, ya da kesip atarlar sonra defalarca pişman olmak üzere. Bunu söylüyorum.

 ‎· aralık
Comment

@aralik: benim, bahsettiğim inkarcı alkolikler kümesinde, görebildiğim iki nokta var, 1. alkol konusunda bilinçli denebilecek bir cahillikleri var, kolektif olarak yürütülüyor (akpli nasıl bu kadar şeye cevaz veriyor? sorusunun yanıtını kendinde bulma fırsatı olabilir) 2. bu konudaki farkındalık, 'o konuyu fazla kurcalamama, alkoliğim yaa diye şakaya vurma' konusunda bir farkındalık. hiçbir şey olmasa sağlığa dönük olumsuz bir etkisi var. bu kesişim dışında inkarcı alkolik bir örnek açıkçası pek tanımıyorum, o tarz bir 'madde kullanım bilinci' olan kişiler genellikle inkarlık durumu kalmayacak kadar işin içine girmiş oluyorlar. kendi yarattığı rahatsızlığı sorgulayabilen denetleyebilenlere de pek denk gelmedim, bir tür 'beğenmiyorsan görüşmeyelim' varsayımı oluyor (dile getirildiği anlarda da genellikle sarhoş oluyorlar)

 ‎· otisaga
Comment

yani ben incelikleri buduyor olabilirim ama 'şakaya vuranlar' dışındaki grubun şaşırtıcı derecede basit, kendilerinin yemeyeceği tarz bir kamuflajları oluyor (3 içip 1 sayma, 1 saydıklarını 'azı yarar, kalbe iyi geliyor vb' gibi bilimsel kırıntılara kilitleme) , inceliklisine denk gelmedim. ben budamış olabilirim tabi.

 ‎· otisaga
Comment

@otisaga: evet incelikleri buduyorsun ama zaten tüm kalkanlar bütün bu incelikleri farkedip budamaya kalkanlar için. Yani senin ne yaptığın farkında olunan bir durum, hatta senin gibilere önceden hazırlanılan bir durum. 'bu konudaki farkındalık, 'o konuyu fazla kurcalamama, alkoliğim yaa diye şakaya vurma' konusunda bir farkındalık.' aynen öyle. zaten senin bahsettiğin yaşlar ya hastalığa yakalanma yaşları ya da ölüme yaklaşma yaşları -bu durumdalarsa-. bunun nedeni kişilere göre farklı durumlar sergileyebilir, benim hayatımda ölümle sonuçlanan örnekleri oldu, biri de şu an kanser. sana 3 içip bir saydılar, ama birlikte içtiklerine bunu asla yapamadılar. Bu birliktelik de onalrı sürekli açık davranmak konusunda yüreklendiren, eve giderken ceplerine bir votka şişesi daha iten bir şey oluyor. Yani mesele assemblage meselesi, sağlık ile ilgili kısmı etkili olsa benim çevremde bu kadar entelektüelin bu kadar içki tüketmesini açıklayamam.

 ‎· aralık
Comment

peki neden sağlıklarını tehlikeye atıyorlar? öyle ulvi sosyal amaçları yok bunun, peki nasıl oluyor bu? - ben gencim ölmem nasılsa diye düşünüyordum, başıma gelebileceklerin cahilliğiyle-

 ‎· aralık
Comment

orta yaş kaç olmuş?

 ‎· Caf
Comment

@aralik: bilinçli olarak cahil kalanın bilgilenme (ve buna bağlı tadın kaçması) dışında herhangi bir tehlikeye göre konumlanma ihtimali kalmıyor, bu 'tadımız kaçmasıncılık' 'tadımız yerine gelsin'cilik saikiyle yapılan bu eylemi temize çekme adına tek başına açıklayıcı bir durum gibi görünüyor. bunu sabitin üzerine hep referans alınan ideal-tipler, 'içtiği halde bir şey olmayan'lar oluyor (benim yakın çevremde 80 küsur yaşına gelip birlikte içtiği herkesi gömmüş alkolik var, referans tiplerden birisi o).

 ‎· otisaga 1
Comment

@aralik: tr'deki -bizim kuşak- entelektüelin çoğunluğu darbe çocuğu, onun öncesi kuşak ya sağ muhafazakar entel (kategori dışı), sol muhafazakar entel (maço vurgulu içki sigara kültüründen) ya upward mobile tipler (gereksiz illegalden kaçınıyorlar), ya da iyi aile çocukları (alternatifleri muhitinde olan şeyler değil) . bu grubun başka madde, haliyle başka emniyet sübabı yok, o kültüre doğuyorsun, islamcılık cereyanını karşına alma eylemi olduğundan iyice sarılabiliyorsun. ben kabaca böyle izah ediyorum kendi bilgim dahilinde

 ‎· otisaga 1
Comment

@aralik: benim gördüğüm, bu saydıklarım etkisiyle 'sağlıklarını tehlikeye attıklarını düşünmemeleri' gençken ne kadar cahillerse (orta) yaşlılıkta da o kadar cahiller. öğrendikten sonra da bağımlılık seviyesi hayatı değiştirmektense nihilizme, nihilistik bir fatalizme kırmalarına sebep oluyor olarak gördüm

 ‎· otisaga 1
Comment

@cafo: valla annemin whatsapptan paylaştığına göre yeni ortayaş 55 miş

 ‎· otisaga 1
Comment

inşallah annen haklıdır.

 ‎· Caf 1
Comment

@cafo: ben ters bakmıyorum, benimser yayarsak olur

 ‎· otisaga
Comment

@otisaga: ^^^^evet aynen böyle, geçen günkü olayımı anlatayım. bizim yaşlarda bir iki eleman sürekli benle bir şeyler yapmak istediklerini, buluşmak istediklerini söylüyordu. Bir kere buluştuk ama bir arkadaşımızın konserine denk geldiğinden anlamsız bir ciddiyet olacaktı vs. ikincisi ayarlandı, akşamüzeri birer içkiyle konuşmaya başladık- hayır ben başladım, mesele bu. onlar çoktan içmeye başlamıştı ve konuya giremeden bir teklif geldi: kordon çimenlerinde oturalım. lan neden oturmayalım zaten, ok. yarım saate bütün dolu poşetler etrafımızda biz bir şey konuşmaya çalışıyoruz, E doğal olarak konuşmayı tetiklemem gerektiğini düşünerek sürekli hamle yapıyorum vs derken benim ne kadar konsantre olduğum, kendimi ortama bırakmadığım vs gibi kanılar üretmekle meşgul iki sidik torbasıyla konuştuğumu farkettim. Neyimi anlatayım? Anlamayacaklar. Kalktım gittim. Bir bok da söylemedim. Ertesi hafta tekrar aradılar, biri astım şikayetinden sigarayı bıraktığı için bir kafede buluşacaktık. -ahahahah:) bak alkoldense sigara- ben de o gün önceki haftaya dair hislerimi bir bir söyledim, beni nasıl konuşabilmekten mahrum bıraktıklarını, edebildiğim bir iki kelimeyi konuşmuşum saydıklarını, kendiliğimi onlarla konuşabilmek adına askıya aldığımı, illa konuşmamız gerekmediği halde bu bahaneye sığınarak ciddi bir şeyler yapıyor hissiyle yaşadıklarını söyledim.

 ‎· aralık 1
Comment

@aralik: sen de içiyordun ama onlar konuşturmayan tarz mı içiyorlardı?

 ‎· otisaga
Comment

@otisaga: onlar içki ortamının gerektirdiği bir konvansiyona göre güya takılıyorlardı, bu konvansiyon senin de ergenler gibi dağıtmanı bekleyen bir şey, hiç yapmadığım şey değil ama artık gerçekten, özellikle de bir şeylerin artık hakkı verilerek yapılmasını düşündüğümde bu tür durumlarla karşılaşınca artık ne harcanacak psikolojim ne de zamanım olduğunu düşünüyorum- evet ben de biliyorum keyif yapmayı, hatta alasını bilirim ama bıktım bizim jenerasyonun bu kendini hakir görmesinden- amiyane bir anlatımla- benim gibi alkolle bu kadar yakın ilişkilenmiş biri için inan daha zor bir durum

 ‎· aralık 1
Comment

@aralik: yakın ilişkilenmiş dediğin çevresel mi şahsen mi?

 ‎· otisaga
Comment

yekten içiyoruz...tadına varıyorsan en fazla cezam adil dersin..sklemiyosan tad alıyorum ve aldım de geç :)

 ‎· Tastamam 1
Comment

@otisaga: ikisi de ama artık daha çok çevresel. o söylediklerine de katılıyorum, emniyet sübabı konusuna, fakat bir gün sanki ufak bir rahatsızlıkla atlatılacakmış gibi devam edenler de var 40 yaşına geldiği halde, bir iki örnek kafamdayken konuşuyorum gerçi. Çocuklu olanların durumu ayrı, kadın daha çok kendine bakma telaşına düşerken bu yaşlarda, erkek olan biraz daha kaçış aracı olarak görebiliyor, sıkışmışlığın vereceği zararla alkolün vereceğini karşılaştırır gibi adeta. herhalde tatmin olunan şey kendilerinin bazılarına karşı farklılıklarını bilerek yaşamaya çalışmaları, yoksa ne bileyim, bir insan nasıl daha iyi hissedebilir ki...

 ‎· aralık 1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10