babam gideli beş yıl olmuş. bi gün sabah erken, annemle çekyatta yatıyoruz. arkadan sarılmış bana, kolu ve uzun siyah saçlarının arasında rüyalar görüyorum. Ama nasıl güzel. Bana da yatak yapardı ilk zamanlar baktı ben kaçıp kaçıp soluğuna bırakıyorum kendimi vazgeçti iki yatak yapmaktan. Kollarım yetmezdi ona sarılmaya o yüzden hep o sarılırdı bana. En sevdiğimdir, kendimde her şeyle baş edebilirim gücünü o uykularda buldum. Annem sağ olsun uyurken dahi neler öğretti.. Neyse yine öyle mis gibi uyuyoruz, camlar perdelerle kapalı evin içinde uyku kokusu, kapı çaldı. Annem uyanmadan baksam dedim içimden tek izin günü çünkü, adalarda çalışıyor o zamanlar çok erken kalkıyor işe gitmek için. Hep çok erken uyandı annem. Yaşından erken uyandı. Ne diyordum kapı çaldı. Açtım karşımda babam. İnanabiliyor musun? Beş yıl sonra gelmiş, ben kucağımda bebekle uyumayı bırakmışım, evde tek kalmayı öğrenmişim hatta bulaşık bile yıkayabiliyorum. Bütün bunlar olmuş bitmiş babam çıkmış gelmiş. Üzerinde mavi siyah şeritleri olan gömlek, gömleğinin cebinde maltepe sigarası birde siyah kenarları yırtık cüzdan. Bana sarıldı, kucağına aldı. Büyümüşsün dedi. Büyümüşsün dedi, anlıyor musun? Bir çocuk nasıl büyür haberi olmadan büyümüşsün dedi. Annem o büyümüşsün lafıyla uyandı. Üzerinde askılı ile yatmış, yorganı üzerine çekti iyice. Annemin o an vazgeçtiğini anladım. Bir kadın kendi kocasından kollarını esirgiyorsa vazgeçmiştir.
Sormaya lüzum yoktur ondan sonrasını. Ama anlamadı babam. Annem yatağın içinde ben yatağın önünde babam yatağın dibinde. İlk kim delirecek diye bekliyoruz. Babam delirdi. Geldi beş yıl sonra anneme buradan gidelim dedi. Buradan dedi, gidelim. Gitmeden önce kirayı ödemediği, tüm faturaları cezalarıyla üzerimize yıktığı o evden gidelim dedi. Benim annemden gizli ağladığım koltuğun arkasını bırakıp gidelim dedi, tabureye çıkıp tezgahına ulaştığım mutfağı bırakıp gidelim dedi. Sersem adam. Annem bana baktı. Ben anneme. Ben babamdan o an vazgeçtim, annem kocasından. Gittim bana aldığı tek oyuncağı ona verdim. çok cesur değildim ağladım ama güzel veda ettim. Annem çok cesurdu, hiç ağlamadı. Belki onun da saklandığı bi yer vardı. Ben hiç bilemedim. ‎- yayuyumben
@jeaquares: bu kadar mı diyesi geliyor insanın ‎- yayuyumben
Iyi tarafindan bak, anladigim kadariyla bir daha gormedin kendisini? Ben 4 ay oncesine kadar gorusmek + konusmak zorundaydim. Hic gitmedi. Annem gitti hep, dove dove kacirdi dove dove getirdi. Aldatti. Dovdu. Daha cok sovdu. Ablamin sirtinda 5 parmaginin su toplamis izini cikardi. Polisi aradigim tek zaman odur. Kucuk kardesime, o minnacik cocuga yumruk atti. Sonra yine annemi dovdu. Kardesim korktu, uykusunda agladi, sabaha kadar onu dinledim. Kahramanimdi, bana orospu dedi. 14 yasindaydim. Isten donerken arabanin altinda kalsin diye defalarca dua ettim olmadi. Olmedi. Gitmedi. Hala yasiyor. 12 yasindaki cocuk olumu dusunur mu? Ben dusundum, denedim de, yapmadan once de mektup yazdim ona. O mektup bile veda etmeme yardimci olamadi. Keske ben de veda edebilseydim. Velhasil kelam; mezarina i$eyecegim. Velhasil kelam; tum babalarin aq. ‎- gotlerden gelen bir ceku vardir
@jeaquares görüştüm tabi. o başka zamanın hikayesi olsun. düşünür ya, kötülükle tanışmışsın. nasıl düşünmeyesin. ne bileyim. ne diyeceğimizi bilemiyoruz. ‎- yayuyumben
ne güzel anlatmışsın <3 ‎- donata
(kızların babaları ile ilgili anlattıkları hikayeler normalden çok fazla dokunur oldu son bi2 senedir, insan ister istemez rol alıyor bi anda filmin içinde kendine) Harika,ha ri ka.. ‎- IV. Hernesto
. ‎- Margot
@donata: çok teşekkür ederim, çok mutlu ettin <3 ‎- yayuyumben
@hernestomark: çok çok sevindim. okumana ayrı, beğenmene ayrı ‎- yayuyumben
@margot sevdin sanırım ‎- yayuyumben
beğenmek ne kelime, abartmak gibi olmasın kibini çekiyo insan okurken. neydi, hea #böyleolmalı ‎- IV. Hernesto
@yagmur üstüne söz koymak istemedim. ‎- Margot
@hernestomark: bişeyleri başarmış oluyorum :) teşekkür ederim tekrar ve tekrar ‎- yayuyumben
@margot: Ah ya. ne güzel dedin ne mutlu ettin ‎- yayuyumben
#mokumoyku izninle. Nadide bir parca, eline saglik ‎- Hell
@hell izin mi? mutlu olmaktan başka bişey diyemem inan. çok teşekkür ederim. ‎- yayuyumben
@yagmur: cok guzel anlatmissin. ‎- sofi
@sofistiket ne güzel okumuşsun. ne güzel his ama.. ‎- yayuyumben
ağlatmak için mi yazıyorsun :'( ? ‎- fsniper
@fsniper hep gülecek değiliz ya, yaşasın birlikte ağladığımız hikayelerimiz! Teşekkür ederim okuduğun için çok ‎- yayuyumben
Ama yazma böyle. Ben buraya GOT tartışayım diye geldim. Sen böğrüme taş koydun. ‎- fsniper
ya sen niye böyle tevazu gösterip tribe sokuyosun insanları, ne demek okuduğumuz için teşekkür filan! şunu okumayan, okuduğunda anlamayan siktirolsun gitsin zaten buralardan, gitsin facede 1milyon beğenicilerden olsun. yapma öyle. Çok iisin, yaz bunlardan ki biz de okuyup bi oksit atalım. ‎- IV. Hernesto
Yağmur çok güzel yazmışsın. ‎- eos kırsal kesim
@fsniper: ayyy ^^ neyse birlikte ağladık geçtiii ‎- yayuyumben
Bu kadar kisiyi aglattigin icin cezalisin, meme acmak zorundasin artik. Aglamayin lan kizin memeleri var, isterse cikarir koyar masaya! (Di mi lan?) ‎- gotlerden gelen bir ceku vardir
@hernestomark vallahi bak yazarım! Yine teşekkür edesim var ‎- yayuyumben
@debergarac ayyy çok sevindimm ne güzelsiniz ya ‎- yayuyumben
Bir insanın babası ile ilişkisi böyle olmamalı. ‎- fsniper
@jeaquares ahshasajk yaaa yok canıııımmm ‎- yayuyumben
Bir insanin bence direkt babasi olmamali, anneler tek basina ureyebilmeli. Bu konuda bir reform $art. ‎- gotlerden gelen bir ceku vardir
@jeaquares ya hepsi öyle değil. Bakıyorum müthiş imrendiğim baba modelleri var. Kısmet değilmiş ‎- yayuyumben
Bir insanın, insan gibi babası olmalı. ‎- fsniper
Dunyadaki butun iyi (!) babalari toplasan bir tane 7 yasinda babasindan vazgecmis kizin gozyaslarina derman olamaz, denk olamaz. O sebeple genel anlamda bu kavramin evrimsel surecte eriyip gitmesi lazim. Biz goremeyiz o gunleri de bizden gecti zati. ‎- gotlerden gelen bir ceku vardir
Öyle bakarsan, ne kötü anneler de var. O zaman anne de olmasın? Tüplerde yetişsin çocuklar ‎- fsniper
Cidden bu ornegi mi veriyorsun buna karsit? Ataerkil bir toplumda yasiyorsun, o "kotu annelerin" %90'inin kotu olmasinin sebebi babalari zaten ulan. Is donup dolasip erkeklerde bitiyor. Kodunuz bozuk. ‎- gotlerden gelen bir ceku vardir
oyyy ceku. Tamam haklısın topumuzun dibine kibrit suyu. ‎- fsniper
Cok basarili ‎- bigsu
Naptin kızım ya ‎- mayis
bunu kısa film yapsak bu kadar etkileyici anlatabilir miyiz acaba? ‎- Qromazov Kardeşler Bakkaliyesi
@bigsu yazıp gönderdikten sonra acaba çok mu saçmaladım diye düşünürken ah ya çok teşekkür ederim ‎- yayuyumben
@mayisovski vallahi böyle nasıl mutlu ettiniz komple anlatamam ‎- yayuyumben
@sivrez arkadaş şımarıyorum ya ‎- yayuyumben
ne güzel yazmışsın ya, ‎- serdar,ben
Eline mi sağlık desem, ağzına mı? Bilemedim bir de sanki böyle bıcır bıcır sesinle hiç kötü bir şey başına gelemeyecek bir insan gibisin ya, herhalde ondan dokundu bana bu kadar. Yaşa sen Yağmur, hep gül ama yaşarken. ‎- mstrkobayashi
Naptın ya. Dağıldım. ‎- Funes de Memorious
"Gittim bana aldığı tek oyuncağı ona verdim. çok cesur değildim ağladım ama güzel veda ettim". bana aldığı tek oyuncak. mektupları yüzüne vuru gibi. ‎- fsniper
@serdarben herkes güzel baba olamıyor senin gibi. Olamayınca çocukları bişeyler yazıyor napsın:) ‎- yayuyumben
@mstrkobayashi nasıl güzel bişey dilemişsin. Hep beraber olsun Bahadır ‎- yayuyumben
@funesdememorious beni de bu güzel yorumlar dağıttı yaa ‎- yayuyumben
@fsniper herkes başka başka yerler seçmiş kendine. Sen orayı sevmişsin. Ne güzel ^^ ‎- yayuyumben
@yagmur: ben güzel baba mıyım bilmiyorum ki, tartışılır ‎- serdar,ben
Şimdi okudum. Babalarla ilgili bu kadar zıt iki hikayeye sahip olduğumuz için ekstra böğürücem. ‎- yesari
@serdarben valla bize yalan söylemiyorsan eğer benim gördüğüm kadarıyla güzel babasın ‎- yayuyumben
@yesari babalar gününde de böyle olmuştuk biz :) her hikayemiz böyle olucak sanırım ‎- yayuyumben
İçime dokundu ne güzel dile getirmişin ‎- cadi
@cadi teşekkür ederim adını okuyunca gülümseten kadın ‎- yayuyumben